İnsan neden var?

Şubat 21, 2007 at 11:00 pm 28 yorum


İnsanın dertsiz olması da kötü be, hiç bi derdiniz yoksa üfürükten dertler edinip kafayı takıyorsunuz. Düşünüyorum da hiç bi sıkıntım yok çok şükür. Ne borcum harcım var, ne param az diye üzülecek mal mülk hırslarım var, ne hastalığım var, ne sevdiklerimin hastalıkları var, ne sevdiklerim eksik yanımdan.
Her istediğim olmak zorunda mıydı? Olmasa mıydı? Bu ara buna takılmış durumdayım. Tüm dualar gerçek olur…Olur da iyi mi olur? Orası muamma… Ben şu “Hayırlısı…” ile başlayan duaları etmeyi unutanlardanım. Dualarım kimi zaman rica kipinde ama hep “olsun” ile bitiyor. Bu çok tehlikeli. Olunca anlaşılıyor bazen olmaması gerektiği… Yine saçmalamaya başladım sanırım.
Yaratılış nedenini de sorguluyorum zaman zaman. İnsan en şerefli mahluksa, herşey insana hizmet için yaratılmışsa, insan neden yaratılmış? Hadi bu son soruya cevap arayalım mı beraber? Neden yaratıldık? 50 sene sonrasında ıssız bir mezarlıkta, üzerimizde iki tane ot rüzgarın sesiyle bir o yana bir bu yana sallanacaksa… Kimimizin mezar taşı bile olmayacaksa… Neyi tüketiyoruz? Nasıl yaşamalıyız? Neden varız? Madem varız, ne yapmalıyız, nasıl yaşamalıyız ki, neden geldim şu dünyaya gibi isyanlara kapılmayalım ?????…

Not: Google grafiklerde bir mezar resmi arayım ekleyim dedim, yukarıdaki resim hoşuma gitti…Aklıma 3 yılımı geçirdiğim Konya ilinde bulunan mezarlık geldi… O mezarlığı görene kadar ürperirdim hep korkardım… Yolunuz Konya’ya düşerse bir ziyaret etmeden geçmeyin derim. Nefis bir mezarlığı var. Bu resim de hakkaten Konya mezarlığındanmış. Hacı Veyis Zade hocaefendinin mezarı imiş.

Entry filed under: Yazılarım. Tags: .

Başlıyorum 3 Türkü, 7 slayt

28 Yorum Add your own

  • 1. cerkes kızı  |  Şubat 22, 2007, 12:05 am

    agır geldi bu bana..kafama sende mi taş atıyon😛 msn de yetmedimi beni dövdüğün😛 ben bu dünyaya neden geldiğimi sana yazdım..Allahın sevgili kuluyum ne diyim🙂

    Cevapla
  • 2. kayhanovic  |  Şubat 22, 2007, 12:13 am

    Bu dünya kanuni ye kalmamıski bize kalsın.
    bugün müşterilerimden deli dolu kişilği olan,oldukca zengin,herkesin sevdiği,gülen,güldüren bir insan ben aldırmak için gittiği yerden doktor hatasından öldü. hayat bu işte dün varsın bugün yoksun. sağlık olsunda gerisi boş. hayat öyle de böyle de devam ediyor.ilk insandan bu yana.

    Cevapla
  • 3. fz  |  Şubat 22, 2007, 8:17 am

    Öznurr deli etme beni şimdi… Ben bu soruyu dün de yazdım ya sana kendime sorup duruyorum. Senle ilgisi yok yani. Cevabın yetmedi bana😛

    Kayhan ne yani sağlıklı olmak için mi geldik şimdi🙂 Bu cevap de yeterli gelmedi. Neden varız biz?

    Cevapla
  • 4. yakamoz  |  Şubat 22, 2007, 10:45 am

    Çok doğru bi yere parmak basmışsın Fatmacım.. Allahtan her zaman her şeyin hayırlısını istemek gerekir.. Çünkü dediğin gibi istediğimiz şeyin bizim için hayırlı olup olmadığını yalnız Allah bilir..bu yüzden her şeyin hayırlısını isteyerek kendimizi Allaha emanet etmeliyiz.. Bende ağız alışkanlığı olmuş artık Allahtan her zaman her şeyin hayırlısını dilerim.. herkez içinde kendim içinde..

    Neden yaratıldık diye sormuşsun cevabıda bi ayet olsun bari😉

    BEN CİNLERİ VE İNSANLARI ANCAK BANA İBADET ETSİNLER DİYE YARATTIM.
    Zariyat-56

    Allah sadece insanları ibadet etmesi için yaratmış görüldüğü gibi.. dünyaya gönderiliş sebebimizde gıcık şeytanın Allaha kafa tutmasından kaynaklanıyo.. yoksa ne güzel cennetteydik hep beraber.. Rabbim kullarına güvendiği için dünyadaki sınava tabi tutuyo anlayacağın bizi.. bakma biz , dünyaya gönderiliş amacımızı unutup hiç ölmeyecekmişiz gibi şunumuzda olsun bunumuzda olsun diye yayılıp duruyoruz dünyaya.. sonrada bacak kadar boyumuza bakmadan sınav sırasında karşılaştığımız zorlu mülakatlarda noluyo yaa diye bide kafa tutmaya kalkıyoruz yaradana.. ama Allah dünyaya gönderiliş amacımızın bir sınav.. çektiğimiz dertlerinde imtihandaki notumuzu yükselteceğini kuranda binlerce ayetle anlatmasına rağmen işimize gelmediği için bunlara kulaklarımızı tıkıyoruz.. buda insanoğlunun arsızlığından kaynaklanıyo maalesef.. gerçi benim karne şimdiden kırıklarla dolu Allah cümlemizi affetsin.. konu derin şekerim yazyaz bitmez.. 🙂

    Cevapla
  • 5. hülya  |  Şubat 22, 2007, 11:08 am

    fatmacım çok güzel ve derin bir konu açmışsın eline sağlık.
    sana güzel ve ilmi bir açıklama aklemek istiyorum..

    Herkes, kulvara eşit şartlarda ulaşır.

    Ruhumuz %100 hasletlerle dolu, bütün güzellikler ruhumuzdadır. Orada ne kadar güzellik varsa, aynı miktarda da afetler; bizi kötülüğü teşvik edecek olan faktörler vardır. Nefsimizin afetleri ile ruhumuzun hasletleri. 100 üzerinden 100, hasletler ruhumuzda; 100 üzerinden 100, afetler nefsimizde. Ve herkes aynı şartlar içinde: %50 karanlık, %50 aydınlık. %50 Allah’ın emirlerine itaatsizlik, %50 tam itaat. %50 Allah’ın yasaklarına riayet, %50 yasakları çiğnemek.

    İki taraf birbirine eşit. Ne kadar aydınlık varsa, o kadar da karanlık var. Nefsimizin kalbinde ne kadar karanlık varsa, ruhumuzun kalbinde o kadar aydınlık var. Nurlarla zulmet eşit standartlarda. Yarışa öyle girilir. Herkes hayata öyle başlar. Allah’ın muradı ne? “Biz nefsi, bir ahseni takvim içinde yarattık.” Yani bir zaman parçası içinde Allah’a lâyık olabilecek olan bir hüviyette; ahsene ulaşabilecek olan bir hüviyette. Nefsindeki bütün afetleri yok ederek, yerine hasletleri (faziletleri, güzellikleri), karanlıkların yerine nurları yerleştirebilecek bir hüviyette yarattık. “Sonra onu esfeli sâfilîne reddettik (cehennemin dibine).” diyor Allahû Tealâ.

    Cevapla
  • 6. vecihe  |  Şubat 22, 2007, 12:17 pm

    Hımm ben sanıyorum ki tasavvuf alimlerinin koca koca kitaplar doldurduğu bu konuyu benim aciz beynim anlatmaya yetmez..Ancak bu konuda şunu yapabilirim.Hem de çok memnun olurum..Sen bana sana kitap ulşatırabileceğim bir adres verirsen üstad mertebesine varmış tasavvuf alimlerinden birinin kitabını yollayabilirim..

    Nerden aklına takıldı bu konu yahu🙂 Daha önceden okumuş olduğum kitapları yorumlama ehliyetine sahip olabilseydim keşke..Öptüm kojuman..

    Cevapla
  • 7. Butterfly  |  Şubat 22, 2007, 1:12 pm

    Hmmm valla bugün bende pek derinlere dalmıştım ama bence çıkalım bu moddan bee😛 Fatma tut elimi kız, çok derinlere dalma yüzme bilmiyom sonra kurtaramam dermişim😛

    Cevapla
  • 8. zehra  |  Şubat 22, 2007, 5:12 pm

    ah be güzel zehram sorular bitmez..birde sorulara cevap bulabilsek..ben mutlu olmak için elimden geleni yapıyorum ama binbir tane soruları kafama tekrar sokuyorlar..istemiyorum soru işareti..mantıkta istemiyorum..çok mantıklı yaşıyorum..mantıksız davranmak istiyorum ahanda burda yazdığım gibi😛 anam sen beni baştan çıkarıyorsun bak çocuğa kötü örnek oldun ne yazdım ben😀 hehehehe öperim seni bal kaymak yafruuu :)))

    Cevapla
  • 9. zehra  |  Şubat 22, 2007, 5:14 pm

    bakıyorum da yazıma şaheser yaratmışım😀 yine çok uzatmışım yahuu aaaaa😀 kov benü zehram tmm🙂 ben gidiyorum bu sefer söz🙂 öperim seni şeker yafruuu🙂

    Cevapla
  • 10. cerkes kızı  |  Şubat 22, 2007, 5:15 pm

    derin mevzuları bilemicem de (bilsem böylemi olurduk😛 ) mezarlıklar hakkında söyleyeceklerim var..

    bazıları acayip kasvetli oluyor..birde mezar süslerini anlamıyorum ben arkadaş..öyle heybetli süslü püslü olunca ne oluyorsa..

    benim huzur buldugum tek bir mezarlık var..mezarlık huzur vermeli işte..seni gerçekle yüzleştirmeli..

    izmirde de eski bir mezarlık var fatma..osmanlıca dualar yazıyor her birinde..gelince bende seni oraya götürürüm😛

    Cevapla
  • 11. cerkes kızı  |  Şubat 22, 2007, 5:28 pm

    bu arada osmanlıcaa heee🙂

    Cevapla
  • 12. cansu  |  Şubat 22, 2007, 8:04 pm

    hay allah fz hanimcim :)))
    bi memleketin yemegini evini damini öveni çok gördüm de mezarligini öveni ilk kez gördüm :))) allah iyiliginizi efendim :))
    çok güzel yazmişsin cidden zaman zaman herkes bunu kendine soruyor sanirim.. demin soran birinden geldim (sunshine hanim😀 )
    ben de soruyorum ama cevap yok işte.. vaktimizi dolduruyoruz..
    zehra delisi naber😛 yok efendim siz degil fz hanimcimo deli başka deli😀
    hacı veyis zade hocaefendiye de alalh rahmet eylesin.. kapak yapmişsin rahmetligi :)) tövbe tövbee
    baş baş fzcm
    cns

    Cevapla
  • 13. gökhan  |  Şubat 22, 2007, 9:50 pm

    yaratılış nedeni hakkında “sonsuz nur” isimli kitaptan bir bölüm eklemek istiyorum

    Peygamberin gönderiliş gayesi, insanın yaratılış gayesiyle aynı noktada birleşir. O da Allah’a kul olma çizgisidir. Cenâb-ı Hak, Kur’ân-ı Kerîm’de :
    “Ben cinleri ve insanları ancak Bana kulluk yapsınlar diye yarattım.” (Zâriyât, 51/56) buyurarak bu hususa işaret etmektedir

    Demek oluyor ki, bizim esas yaratılış gayemiz Allah (cc)’ı bilip tanımak ve O’na layıkıyla kul olmaktır. Yoksa, yeme-içme, mal ve mülk kazanma veya dünya buudlu ev-bark sahibi olma değildir. Gerçi bunlar da bizim için fıtrî ihtiyaçlardır. Ancak yaratılışımızın gayesi değillerdir. İşte peygamberler bize, bu sırlı yolu göstermek için gelmişlerdir.

    Cevapla
  • 14. fz  |  Şubat 22, 2007, 10:07 pm

    BEN CİNLERİ VE İNSANLARI ANCAK BANA İBADET ETSİNLER DİYE YARATTIM.
    Zariyat-56

    Şimdi bu ayeti kerimeye göre sadece ibadet için mi yaratıldık? o halde çekilip inzivaya ibadet mi etmeliyiz sadece? Böyle olunca yaratılış gayemizi gerçekleştirmiş mi olacağız?ya ben en iyisi açıp bi tefsir falan mı okusam ki?

    Pınarcım o kitabın ismini bi diyiver hele benim kütüphanede olabilir belki😉

    Hülyacım %100 de kalabilsek keşke di mi

    Berna bi çıkabilsem aydınlanacak önüm ama…

    Zehracım döktür canım sen sayfalarca yaz okurum ben seve seve

    götürürsün öznur bi gün gelirsem😦 ama osmanlıca bilmem

    Cansu oranın etli ekmeği de güzel dur öveyim de eksik kalmasın🙂

    Gökhan bey ilk mesaja cevapta yazdım o zaman tek amaç o ise çekilelim inzivaya mutlu mu oluruz o zaman tatmin olur muyuz ki?

    Cevapla
  • 15. gökhan  |  Şubat 23, 2007, 11:59 am

    anlaşılan benim kopyaladığm yazının ikinci paragrafı okunmamış🙂

    tekrar kopyalıyorum:

    Demek oluyor ki, bizim esas yaratılış gayemiz Allah (cc)’ı bilip tanımak ve O’na layıkıyla kul olmaktır. Yoksa, yeme-içme, mal ve mülk kazanma veya dünya buudlu ev-bark sahibi olma değildir. Gerçi bunlar da bizim için fıtrî ihtiyaçlardır. Ancak yaratılışımızın gayesi değillerdir. İşte peygamberler bize, bu sırlı yolu göstermek için gelmişlerdir.

    yaratılış gayesi değildir sadece diğer ihtiyaçlar yoksa tabiki olması gereken şeylerdir. onlar için yaratılmadık bunu söylemek istiyor yazar. tabi ki ben de aynı fikirdeyim…

    kalın sağlıcakla.. inzivaya da çekilmeyin hayat devam ediyor :))

    Cevapla
  • 16. fz  |  Şubat 23, 2007, 12:02 pm

    nerdeee ben de o yürek🙂 istesem de çekilemem

    Cevapla
  • 17. vecihe  |  Şubat 23, 2007, 12:52 pm

    http://www.hakikat.com benim söylediğim kitap insanın yaratılış esaslarını anlatıyor ancak verdiğim linkde o kitabın içeriğini yazmamışlar :S istersen linki şöyle kaba taslak bi incele hoşuna giderse yollarım zuzum🙂

    Cevapla
  • 18. fz  |  Şubat 23, 2007, 11:14 pm

    baktım vecihecim o kitap beni aşar gibi duruyor🙂 sağol

    Cevapla
  • 19. gargtop  |  Mart 12, 2007, 4:04 pm

    BrogşwrnjGFoşefkwemrgjolşjkglşwgnjQEOŞGUWRJKLŞGV

    Cevapla
  • 20. yusuf  |  Mart 18, 2007, 12:13 am

    “Matematik, Allah’ın Evren’i yazmakta kullandığı dildir.” Galile’nin meşhur sözüdür. Kuran’daki matematiksel mucizelerle, Allah’ın, Evren’i yazmakta kullandığı dili, insanlara rehber olarak gönderdiği kitapta da kullandığına tanıklık ediyoruz. Bu mucizenin bize öğrettikleri; İngiltere Kraliyet Ailesi, New York Borsası, Şampiyon Kulüpler karşılaşmaları hakkında değildir. Bu mucezinin bize öğrettikleri, Evren’in Yaratıcısı, yaratılış sebebimiz, öldükten sonraki yaşantımız hakkındadır. Çünkü tüm bu saydığımız konular Kuran’ın mesajlarında açıklanmıştır. İncelediğimiz mucize ise Kuran’ın değişmezliğini ve taklidi imkansız, insan gücünün çok üstündeki yapısını ortaya koymaktadır.

    Hrovista of Gandersheim’in dediği gibi: “Yaratıcımızın bilgeliğini ve bilgisinin muhteşemliğini takdir etmeye bizi yöneltmeyen her tartışma boştur. O Yaratıcı ki Evren’i hiçlikten yarattı ve her şeyi sayılarla, ölçüyle, ağırlığıyla düzenledi. Ve insanlığa üzerinde çalışıldıkça birçok yeni mucizeler sunacak bilimleri formüle etti.” Bizi yoktan yaratan Yaratıcımız ile ilişkilendirilemeyen her konu, bu konuya kıyaslanırsa boştur. Yaratılış amacımız ve öldükten sonraki durumumuz, hayatımızın temel konusu olmalıdır. İşte incelediğimiz Kuran’ın bu mucizeleri, bizi, hayatın bu temel konularında sonuçlara götürmekte, bize deliller sunmaktadır.

    Cevapla
  • 21. buse  |  Mayıs 17, 2007, 7:39 pm

    bence güzel soru

    Cevapla
  • 22. buse  |  Mayıs 17, 2007, 7:40 pm

    bence bunların yazılış tarihi geçmiş bile
    dikkat

    Cevapla
  • 23. buse  |  Mayıs 17, 2007, 7:41 pm

    benim msnem eken_buse_fb@hotmail.com

    Cevapla
  • 24. sıla  |  Temmuz 11, 2007, 11:56 am

    allah neden var ve hiçyaratılmadan vardı

    Cevapla
  • 25. esra  |  Temmuz 27, 2007, 2:26 pm

    bence bizler yok olmak için varız bi çoğumuz oyuncu olmak isteriz ama en önemli şeyi unutuyoruz hayatta olduğumuz sürece kendi filmimizi çeviriyoruz baş rolde de biz varız istediğimiz gibi yönetemesekte filmi en azından varız orada

    hayat bu işte bi varsınız bi yoksunuz ,bazen ağlıyor bazen de gülüyoruz,bazen sitem edip bazende şükür ediyoruz

    ne çok mutlu olmak ne de sürekli ağlamak istiyorum
    hayat böyleyken güzel engelleri aşarken dostuğu öğrenebiliyorken haykırabiliyorken….. BOŞVERİN HALİNİZİ BEĞENMEMEYİ HERŞEYE RAĞMEN HAYAT SÜRPRİZLERİYLE GÜZELLL

    Cevapla
  • 26. moonlight  |  Temmuz 27, 2007, 11:45 pm

    ehhh fatma

    nerelere girdin kız

    gece gece hem korkarmış

    amacın ne kızım korkutmak mı:))))))))))))))

    Cevapla
  • 27. vatan  |  Ağustos 7, 2007, 7:16 pm

    Arkadaşlar bizim asıl sorunumuz dinimizi yaşamamak.
    Çünkü İslam Dini hayatın her alanında kurallar koymuş ve bu kurallarda asla insanın zararına değildir.
    En basit örneği isterseniz söyleyeyim;
    Bugün dünyada kadınlara hak tanınıyorsa bu İslam Dininin kadınlara verdiği değerden dolayıdır. Yalan söylüyorsun diyen olabilir. O zaman da derim ki; dinimizden önceki dönemlerdeki kadınların toplumdaki yerine bakınız ve sonrasına bakınız.
    Avrupada kadınlara şeytan denildiğinden dolayı binlercesinin diri diri yakıldığını unutmayalım.

    Cevapla
  • 28. fz  |  Ağustos 8, 2007, 7:42 pm

    Yorumlar için teşekkür ederim… İnsan zaman zaman sorguluyor…Şimdi dönüp okuduğumda tövbe çekiyorum ben nasıl yazmışım bunları diye… Aklım başıma geliyor mu ne yavaş yavaş…

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


En Çok Okunanlar

Bak..Bilki domuzların önüne inciler serilmez ,mücevherden sarraflar anlar ancak baskası bilmez... Ne fark eder ki, kör insan için elmas da bir cam da... Sana bakan bir kör ise, sakın kendini camdan sanma! MEVLANA

İstatististististiks

  • 54,982 tıktık

Zaman…

Şubat 2007
P S Ç P C C P
« Ara   Mar »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728  

Kelebeğim Benim

2

Resim 045

anne

Resim 019

Resim 025

Resim 030

Resim 016

Resim 038

Resim 019

4

Diğer Fotoğraflar

