Gönül nasıl genişletilr? Nasıl ferahlatılır?

Ağustos 15, 2007 at 1:48 am 11 yorum


Eski zamanlardan birinde bir adam varmış. Bu adam sürekli halinden şikayet eder, dertlenir dururmuş. Günlerden bir gün bir bilge ile karşılaşmışlar. Yine irili ufaklı dertlerini anlatmaya koyulmuş adam. Bilge dinledikten sonra; eline bir bardak su almış ve içerisine bir kaşık tuz atıp karıştırmış… Adamcağıza kaşıkla sudan ikram etmiş. Adam yüzünü buruşturmuş ve tadını beğenmediğini ifade etmiş. Daha sonra bilge bir tatlı su birikintisine götürmüş adamı ve yine içerisine bir kaşık tuz atıp karıştırmış. Adama bir kaşık ikram etmiş sudan ve adam tadının gayet güzel olduğunu ifade etmiş.

Bilge de demiş ki; gördün ya her ikisine de aynı tuzu attım ama birinin tadın acıttı diğerini etkilemedi, işte bunun gibi bir dert aynı dert olsun bazı insanlara hafif gelirken bazılarına ağır gelir…Sen gönlünü ne kadar daraltırsan dertlerin içini böyle acıtır. Gönlünü ne kadar geniş tutarsan da dertlerin seni etkilemez…

Gönül nasıl geniş tutulur? Benim dertlerim size ufak görünürken, sizin dertleriniz bana ufak görünebilir… Tüm dertlerin bize acı vermemesi için gönlümüzü nasıl ferahlatıp genişletmeliyiz? Beyin fırtınası istiyorum hadi bakalım🙂

Entry filed under: Yazılarım. Tags: .

Hayaller Ahhhh wordpressss ahhhh !

11 Yorum Add your own

  • 1. Kubi$  |  Ağustos 15, 2007, 4:33 am

    hımm güzell bir soru ile tekrar karşımızdasınız Sayın FZ hanım🙂
    ilk aklıma gelen şu oldu..
    Herşeyin Allah’tan geldiğini, bizim için en iyisini O’nun bileceğini bilmek, bunun her zaman farkında olmak işe yarar bence🙂
    hadi ferah tut bakiim içini..
    ben kaçıyorum..
    kendine çok ii bakk cnmmm..

    Cevapla
  • 2. blacklebron  |  Ağustos 15, 2007, 8:49 am

    Adama sormuşlar en büyük dert nedir diye ?
    Cevap şu olmuş ;
    BENİM DERDİM !
    Herkese kendi derdi büyük gelir. Mühim olan ise en az hasarlar o dertten kurtulmaktır ..

    Cevapla
  • 3. yakamoz  |  Ağustos 15, 2007, 8:54 am

    ne derdim olursa olsun herzaman benden daha kötü dertler içinde olan insanlar var diye düşünüyorum , onları görünce benim derdim neki diye düşünüyo insan.. denk gelirsem deniz fenerini izliyorum arada ve her izlediğimde Allaha binlerce kere şükretmek için ne kadar çok sebebim olduğunu görüyorum..😉 bide zamanla çeke çeke her isyanın daha büyük dertlere davetiye olduğunu gördüm.. Herşeyde bir hayır vardır diyorum ve öyle bakmaya çalışıyorum hayata.. sende dene faydasını göreceksin😉

    Cevapla
  • 4. fz  |  Ağustos 15, 2007, 10:18 am

    Yani diosun ki Kubish’cim “Kahrın da hoş Lütfun da hoş”

    Blacklebron hoşgeldin. Dertlerimizi büyük görmemek için nasıl bakmalıyız acaba olaya?

    Halem haklısın şükredecek çok sebebimiz var… Ama biliyorsun ki ben biraz takıntılı bir tipim büyütürüm herşeyi😦 Ufacık şeyleri bile😦

    Cevapla
  • 5. Asheke  |  Ağustos 15, 2007, 3:21 pm

    ” Benim dertlerim size ufak görünürken, sizin dertleriniz bana ufak görünebilir… ”

    Sadece kendimizi degil, baskalarini da düsünerek. Dertleri paylasarak. Sükrederek.

    Cevapla
  • 6. emre  |  Ağustos 15, 2007, 7:32 pm

    şu an morallerim çok kötü,tam da üstüne bu yazı çok güzel gitti teşekürler.düşünmeme sebep oldu.
    saygılar.

    Cevapla
  • 7. deli mine  |  Ağustos 16, 2007, 3:35 pm

    BEYİMM FIRTINASİİİİİİ :p

    BEN FIRLATTİM YAKALA ANAMMMMM😀

    ACANIM AZ ZAMNİM VAR Bİ GELDİM SANA DA ÖPMEDEN GİTMEM..😀 GEL ÖPCEM DAA.. BEYİN GELSE TANİMAM :p

    Cevapla
  • 8. blacklebron  |  Ağustos 16, 2007, 4:22 pm

    Ben şahsen her derdime şöyle bakarım;
    Nasıl olsa geçmeyecek mi ? Sen kendini yırtsan da herşey olacağına varmayacak mı ?
    Buna en güzel örnek de şu benim için;
    1.5 ay önce hayatımın hiçbir devresinde yaşamadığım derecede üzüntülü günler geçirdim .. 1.gün üzüldüm 2.gün üzüldüm 3.gün üzüldüm sonra yatağıma uzanıp tavana bakarken düşündüm yine !
    Kendi kendime dedim ki ne olacak bu kadar üzüntüye karşılık ?
    Sanki herşey olacağına varmayacak mı ?
    Bırak ucunu üzülme daha fazla !
    Bu şuna benzemiyor mu ?
    Güzel bir tatile giderken nasıl olsa bu da bitecek güzel olan herşey biter demiyo muyuz ve üzülmüyo muyuz ?
    Dertlere de böyle bakarsak en az hasarla atlatırız !
    Ben bakabildiğim kadar böyle bakıyorum ..

    Cevapla
  • 9. ---OPTiO---  |  Ağustos 17, 2007, 1:17 am

    fezemmm..yavyum :))) ne diyim ben sana simdii ….

    bak aklima ilk ne geldi :))))
    hani paylastikca dertler azalirya…

    sende msn de yan tarafa yazmissin yaaaa..haniii güzin ablaniz sizlerle😛 …heheheh ..cözüm buu…
    derdi olan sana gelip anlaticak..yüregini genisleticek :)))
    ohh mis gibi cözümm iste…

    bu saattte bu kadar…
    yari karadenizliyim biliyosun😀 hehehe,…daha parlak bi cozumlee yeniden huzurlarinizda olucamm efemmm….
    muckss kocaman :)))

    Cevapla
  • 10. Hacer  |  Ağustos 17, 2007, 12:55 pm

    başıma gelen en kötüşey olup olmadığını düşünürüm ve daha kötü nasıl olabilirdi diye düşünürüm .İşte o zaman bayağı hafifliyor🙂.ve en az zararla işin içinden nasıl çıkacağımı düşünürüm.

    Gerçi beni tanıyanlar polyanna der ama😛.

    Sevgilerimle..

    Cevapla
  • 11. berna  |  Ağustos 18, 2007, 11:05 am

    deneme bir iki, hehe patma bişey duydumda bir deneme yapıyom prd anacım😛

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


En Çok Okunanlar

Bak..Bilki domuzların önüne inciler serilmez ,mücevherden sarraflar anlar ancak baskası bilmez... Ne fark eder ki, kör insan için elmas da bir cam da... Sana bakan bir kör ise, sakın kendini camdan sanma! MEVLANA

İstatististististiks

  • 54,982 tıktık

Zaman…

Ağustos 2007
P S Ç P C C P
« Haz   Eki »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kelebeğim Benim

2

Resim 045

anne

Resim 019

Resim 025

Resim 030

Resim 016

Resim 038

Resim 019

4

Diğer Fotoğraflar

